Taller participatiu – València ciutat de sinergies geogràfiques

La Càtedra de Govern Obert ha identificat i caracteritzat les iniciatives ciutadanes que capturen i processen dades de forma voluntària i col·laborativa, Dades Generats per la Ciutadania (DGC) i també de Dades obertes per al desenvolupament (OD4D). En aquesta ocasió la càtedra vol anar més enllà i estudiar les iniciatives que capturen, processen, analitzen i publiquen informació geogràfica.

El taller València ciutat de sinergies geogràfiques té l’objectiu de mapejar les iniciatives de la ciutat de València i desenvolupar un ambient de sinergia i col·laboració, aquest taller busca apropar a totes les persones, grups i organitzacions que treballen amb dades espacials i convidar-les a compartir la seua iniciativa, escoltar altres iniciatives ja en marxa i participar d’una discussió constructiva, on puguem definir una taxonomia de col·laboració al voltant de la informació geogràfica i el potencial que té en la direcció dels múltiples reptes que enfronta la ciutat.

La informació geogràfica i la seua anàlisi és una eina molt potent que serveix com a pont entre els prenedors de decisions i una política pública correctament formulada. És un instrument d’ordenament territorial, d’urbanisme, de control i seguiment ambiental entre d’altres. Aquesta informació pot ser usada en múltiples facetes de la ciutat, i així, dia a dia, augmenta l’interès de la ciutadania en eines tecnològiques vinculades a informació geogràfica, permetent que aquesta informació estiga deixant de ser administrada i controlada per administracions i grans corporacions i estiga passant a ser complementada per la ciutadania, que, prenent les eines disponibles, està creant les seves pròpies dades, DGC.

Aquest taller participatiu vol ser un espai per a la discussió d’aquestes necessitats, per a les iniciatives que ja treballen amb dades geogràfiques però que no són àmpliament conegudes, per a organitzacions valencianes que fa anys que estan creant dades geogràfiques d’alta qualitat i per a les ciutadanes i els ciutadans que busquen espais de formació on es puguen unir a iniciatives ja establertes i aportar de forma activa. Si vols compartir la teua iniciativa ens ajudaria que emplenares este formulari i també el formulari d’inscripció que trobaràs després.

Està adreçat a qualsevol persona, associació, o col·lectiu que vulga o ja estiga fent ús de dades geogràfiques, per a una iniciativa, projecte o emprenedoria. No cal tindre un cert coneixement en el maneig d’eines geogràfiques. Només es requereix interès a aportar a la discussió, aprendre de les iniciatives presentades i tindre predisposició a establir sinergies. El taller comptarà amb una agenda d’iniciatives destacades a la Comunitat Valenciana que de segur despertaran interés.

Esperem que aquest taller siga de l’interés de tota la ciutadania i ajude a fomentar la col·laboració de les iniciatives actuals i la creació de noves sinergies entre els projectes existents.

QUAN: 21 de novembre de 2019.

HORARI: 15.30 h a 19.30 h.

ON: Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica, Aula 1E 13. Universitat Politècnica de València.

PROGRAMACIÓ:

• 15.30 – 16h ⇒ Benvinguda al taller i introducció. Aula per determinar
    Nuria Portillo, Directora. Càtedra Govern Obert
    José Ignacio Pastor, Cap de Servici de Transparència i Govern Obert Ajuntament de València
    Fernando Benítez, Expert en dades geogràfiques. Facilitador del taller

• 16 – 17h ⇒ Sessió de xerrades curtes, iniciatives geogràfiques a la ciutat de València
    Iniciatives que compartiran la seua experiència:
    • València per l’aire
    • OpenStreetMap València
    • Wisdom Consultoria d’innovació sistèmica
    • Geomàtica. ETSIGCT
    • GeoTec. UJI
    • ElectMe
    • gvSIG Project
    • Mapa participatiu d’iniciatives ciutadanes. InteRed
    • Geoportal de patrimoni cultural

• 17 – 17.30h ⇒ Descans. Café

• 17.30 – 19h ⇒ Sessió de discussió i col·laboració

• 19 – 19.30h ⇒ Tancament i presentació dels resultats

Per favor, emplena el següent formulari per a inscriure’t en el Taller participatiu València ciutat de sinergies geogràfiques. Et garantim la confidencialitat del registre. Pots accedir ací a la informació sobre el tractament de les teues dades.

Es confirmarà per correu la inscripció al taller València ciutat de sinergies geogràfiques - Se confirmará por correo la inscripción taller Valencia ciudad de sinergias geográficas

En cas de tindre menys de 18 anys, és imprescindible emplenar aquest formulari d’inscripció i enviar-ho signat pel pare/mare/tutor legal/tutora legal al correu de la Càtedra de Govern Obert (catedrago@upv.es). També pot portar-se en paper el dia del taller.

Enllaç gratuït per a emplenar el PDF en cas de no tindre cap aplicació.